Είδη Γιόγκα: Οδηγός για Αρχάριους

Η γιόγκα έχει διαδοθεί πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Κάθε στούντιο μπορεί να έχει στο πρόγραμμά του διαφορετικά είδη γιόγκα, από hatha και yin μέχρι ashtanga και kundalini yoga. Αν είσαι αρχάριος σίγουρα σκέφτεσαι με τι είναι σωστό να ξεκινήσεις ή τι σου ταιριάζει. Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Αυτό που υπάρχει είναι η καλύτερη επιλογή για εσένα αυτήν την στιγμή.

Σε αυτόν τον οδηγό θα μιλήσουμε περιληπτικά για κάθε ένα από τα οχτώ πιο γνωστά είδη γιόγκα. Βέβαια, όσα και αν διαβάσεις η καλύτερη γνώση είναι αυτή που αποκτάς με την εμπειρία, πηγαίνοντας ο ίδιος σε ένα μάθημα γιόγκα.

Hatha Yoga

H hatha yoga είναι από τα γνωστότερα είδη γιόγκα. Η λέξη σχηματίζεται από τo ha που σημαίνει ήλιος και το tha που σημαίνει φεγγάρι. Συμβολίζει δηλαδή τις αντίρροπες δυνάμεις και την ισορροπία που χρειάζεται να βρούμε ανάμεσά τους. Ουσιαστικά είναι ένας γενικότερος τίτλος για όσα είδη γιόγκα χρησιμοποιούν ακολουθία θέσεων, ασκήσεις αναπνοής και επικέντρωση. Συνήθως σε κάποιο μάθημα που χαρακτηρίζεται ως hatha, μπορείτε να περιμένετε ήπιο ρυθμό, με βασικές θέσεις και ουσιαστικά μια καλή εισαγωγή στο τι είναι γιόγκα.

Ιδανική: για αρχάριους.

Vinyasa Yoga

Vinyasa σημαίνει να τοποθετείς με ξεχωριστό τρόπο. Είναι ροή ή flow όπως μπορεί να το έχετε ακούσει. Οι κινήσεις συγχρονίζονται με την ανάσα με έναν πιο ρυθμικό τρόπο από αυτόν της hatha. Οι θέσεις εναλλάσσονται πιο γρήγορα απ’ ότι στη hatha δίνοντας την μια αίσθηση ροής και χορογραφίας. Κάθε θέση ενώνεται ομαλά με την προηγούμενη και συνήθως θεωρείται δυναμική γιόγκα.

Ιδανική: για όποιον προτιμά τη διαρκή κίνηση από τη στασιμότητα στις θέσεις

Ashtanga Yoga

Η ashtanga yoga έγινε γνωστή από τον Sri K. Pattabhi Jois τη δεκαετία του ’40. Ashtanga σημαίνει οχτώ γωνίες και παραπέμπει στο οκταπλό μονοπάτι της γιόγκα που περιγράφει ο Patanjali στα yoga sutras. Πρόκειται για έξι σειρές, κάθε μία με συγκεκριμένες θέσεις, που διδάσκονται στη σειρά. Ο μαθητής μαθαίνει κάθε επόμενη σειρά μόλις έχει κατακτήσει εντελώς την προηγούμενη, κάτι που κρίνει ο δάσκαλός του. Mέχρι τότε, σε κάθε μάθημα επαναλαμβάνει την ίδια σειρά θέσεων ξανά και ξανά. Είναι ένα αρκετά απαιτητικό είδος γιόγκα που χρειάζεται καλή φυσική κατάσταση.

Ιδανικό: για κάποιον που του αρέσει η ρουτίνα ή μια πιο δυναμική και ιδιαίτερα πνευματική πρακτική

Yin Yoga

Η yin yoga είναι ένα αργό είδος γιόγκα, κατά το οποίο κρατάμε κάθε θέση για παραπάνω από ένα λεπτό. Το σώμα μένοντας στις θέσεις καταφέρνει να απελευθερώνεται φυσικά λεπτό το λεπτό. Ένα μάθημα yin συνήθως εστιάζει στην ευλυγισία και στην αύξηση της κυκλοφορίας στις αρθρώσεις, χρησιμοποιώντας διάφορα βοηθήματα όπως τουβλάκια, ιμάντες, bolsters. Είναι μια αρκετά χαλαρωτική γιόγκα που δουλεύει πέρα από το σώμα, την υπομονή και τη συγκέντρωσή μας. Ακριβώς γι’ αυτό, θεωρείται διαλογιστική πρακτική που ησυχάζει τον ανήσυχο νου.

Ιδανική: για όσους θέλουν αργούς ρυθμούς και να βελτιώσουν την ευλυγισία τους

Iyengar Yoga

Το όνομά της έρχεται από τον ιδρυτή της, B.K.S. Iyengar. Η Iyengar yoga δίνει τη μεγαλύτερη έμφαση στην σωστή ευθυγράμμιση στις θέσεις χρησιμοποιώντας πολλά βοηθήματα για να το πετύχει. Η ακρίβεια, η λεπτομέρεια στη κίνηση και η ευθυγράμμιση είναι από τα βασικά στοιχεία ενός μαθήματος Iyengar. Σε αντίθεση με άλλα είδη γιόγκα η παραμονή στις θέσεις είναι μεγαλύτερη, μιας και οι στάσεις εναλλάσσονται αργά και σταθερά μόλις επιτευχθεί η ευθυγράμμισή τους.

Ιδανική: για αυτούς που τους αρέσει η λεπτομέρεια, για κάποιον που έχει τραυματισμό (οι δάσκαλοι είναι ιδιαίτερα καταρτισμένοι στην ανατομία των θέσεων), για κάποιον που θέλει να δοκιμάσει μια πιο κλασσική μορφή της γιόγκα

Kundalini Yoga

Kundalini είναι η ενέργεια της ζωτικής δύναμης, γνωστής ως prana, που θεωρείται ότι βρίσκεται κουλουριασμένη στη βάση της σπονδυλικής στήλης. Τα μαθήματα kundalini στοχεύουν την αφύπνιση της ενέργειας αυτής, με ψαλμούς, διαλογισμό και kriyas (συγχρονισμένες θέσεις, με τεχνικές αναπνοής και ψαλμούς). Η προσοχή στρέφεται προς τα μέσα για ένα υψηλότερο επίπεδο συνείδησης.

Ιδανική: για όσους ψάχνουν μια πνευματική πρακτική

Restorative Yoga

Restorative yoga για αποκατάσταση και ανάρρωση όπως λέει και η λέξη. Σε ένα μάθημα restorative θα χαλαρώσεις, σε μία αργού ρυθμού πρακτική, με πολλά βοηθήματα, μαξιλάρια και κουβέρτες. Κάθε θέση κρατά τουλάχιστον 5 λεπτά, μπορεί και παραπάνω, και σας αφήνει με μία αίσθηση βαθιάς χαλάρωσης σε σώμα και νου.

Ιδανική: για όλους όσους θέλουν να μειώσουν το άγχος, όσους υποφέρουν από αϋπνίες, όσους υποφέρουν από κάποιο πόνο στο σώμα

Prenatal Yoga

Είναι η γιόγκα για εγκύους. Απαλύνει τους πόνους που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη και προσφέρει ασφαλή άσκηση. Στο μάθημα μαθαίνεις ακόμα τεχνικές αναπνοών που σίγουρα βοηθούν όταν έρθει η ώρα της γέννας. Οι θέσεις που εφαρμόζονται είναι ειδικά προσαρμοσμένες και απόλυτα ασφαλείς αν έχετε και την έγκριση του γιατρού σας. Αν μόλις έχετε γεννήσει μπορεί να σας βοηθήσει να επαναφέρετε το σώμα σας στη φυσική του κατάσταση, πάντα με προσοχή και σεβασμό στο γυναικείο σώμα που αλλάζει.

Ιδανική: για γυναίκες που περιμένουν παιδί και νέες μαμάδες

 

Πηγή: https://tearexyoga.com/

Κοινοποιήστε:

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Address:
51 Zinonos Str, 12133 Peristeri, Athens, Greece
Phone:
210 7000 624
Email:
info@niyamas.gr